Gårdskatterna Lilleman och Pantern

För en ganska lång stund sen kom jag och min sambo hem från Staffanstorp. Vi var hemma hos mina föräldrar.
Precis när vi går in på gården där vi bor så ser vi ngt ligga på gångbanan. När vi kom närmare så kunde vi båda  se att det var en katt. Vi trodde den var skygg men när vi stannade till och kallade på den så kom han fram till oss  och började buffa.

Lilla kisen var hemlös och jag tyckte så synd om han så jag bad min sambo gå tillbaka till bilen där jag har kattmat som jag matar utekatterna med.

Medan min sambo var borta så blev katten så kelen. Han gled runt mina ben och ville bli klappad och kelad. Det är andra gången jag träffar på en sådan katt som är hemlös men endå tilgiven.  Tyvärr så slutade den första historian att vi fick avliva den andra katten after att vi fångat han och tagit han till veterinär. Katten fick heta måns och var så uttorkad att hans njurar och andra organ höll på att ge upp och man kunde räkna varenda ben i hans kropp.

För att gå tillbaka till min gårdskatt som jag döpte till Lilleman.
Lilleman gick runt och sniffade på min väska och ville inte lämna min sida. Sen såg han en annan katt som inkräkta på hans revir och då reste han ragg . Han såg så rolig ut. 

I samma stund komm min sambo med maten och då började gå närmar vår entre. där vid ett träd öppnade jag paketet med maten och hällde ut en liten hög till Lilleman. Den andra katten kom lite närmare mig . Han titta på mig med vädjande ögon precis som om han ville säga: " Kan inte jag också få lite mat?" 

Jag hällde upp till Pantern med-kisen var stor och helsvart. Sen sa vi hejdå till Lilleman och Panter och gick hem. 

Ska prata med ordföranden för att se om vi kan ta in lilleman. Han är så fin och förtjänar ett bättre öde än så.

Alla katter förtjänar bättre öde än att försöka ta sig igenom kalla nätter och utan mat.  Se bara vad folks okunskap och ignorans kan göra. Fy fy fy.

Tasseli tass  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0