Brandkåren och polisen hjälper till i nöd. Eller?

Baylis är en av kattungarna som en hemlös mamma födde hemma hos vår adoptionsansvarig. Tack o lov.  Många kattungar födds ute och klarar sig inte om ngt händer mamman. Värst är det på vintern. Baylis bleva dopterad igår.Idag fick jag samtal från föreningens adoptions ansvarig. Samtalet handlade om en katt som hade suttit i ett träd i 3 dygn utan att våga ta sig ner.
En tjej ringde runt till polis och brandkår men fick svaret: " Vi hjälper inte till med sådant".

Jag förstår att de har mycket att göra och att de får säkert en massa bussamtal men här var det en levande varelse som var inöd men fick inte hjälp.

De hade även ringt hyresvärden MKB.S vaktmästare som sa att han hade några som utförde fasadarbete i närheten och skulle kolla om de kunde ställa upp med sina lyftar.

De killana tog sin lyft och tog ner katten.  Katten är i säkerhet nu och får vila och mat.

Missförstå mig inte ni som läser detta. Jag förstår att  de har mycket att  göra men är inte djur värda lite mer stöd.

Vad är skyllnaden mellan djur som har ett hem och hamnar i nöd pga brand eller annat och på så sätt blir räddade av brandkåren-förhoppningsvis och en hemlös liten varelse?

De är ju trots allt vi människor som har skapat  problemet med hemlösa katter.

Tänk på detta när ni funderar ¨på att antingen göra er av med er katt eller adoptera en. En kattadoption är ett långt åtagande och inget lek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0